Itt vagyTartalom / Kinevezték a járási hivatalok vezetőit
Kinevezték a járási hivatalok vezetőit
Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter december 17-én hétfőn ünnepélyes keretek között kinevezte a járási hivatalok vezetőit. Januártól vidéken 175 járási hivatal és a fővárosban 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként, hogy a megyei szintén alacsonyabb államigazgatási feladatokat ellássák. A járási hivatalvezetők ma tették le az ünnepélyes esküt Budapesten, a Millenárison.
A járás hivatal vezetőket a megyei és fővárosi kormánymegbízottak javaslatára a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki határozatlan időre. A járási hivatalvezetők feladata az lesz, hogy a jogszabályokban és belső szabályzatokban a hatáskörükbe utalt feladatokat ellássák, biztosítsák a járási törzshivatal és szakigazgatási szervek feladatellátását, a hivatal működésének üzemeltetetést, s ők gyakorolják a munkáltatói jogokat a járási hivatal és szakigazgatási szerveinek kormánytisztviselői felett. A hivatalvezetők kiválasztásánál a cél az volt, hogy szakmailag felkészült, közigazgatásban jártas vezetők kerüljenek a hivatalok élére. Kinevezésük feltétele a felsőfokú végzettség és legalább 5 év közigazgatási gyakorlat, amelybe beleszámít az országgyűlési képviselői tevékenység és a polgármesteri tisztség betöltése is.
A kinevezett járási hivatalvezetők átlagosan 12 éves közigazgatási gyakorlattal rendelkeznek. Közel kétharmaduk jogász végzettségű, s több mint 60-an a jegyzői munkát cserélik fel a járási hivatal vezetésére. A most kinevezett vezetők 52%-a nő. Hét közülük jelenleg országgyűlési képviselő, ők a következő választásig megtarthatják mandátumukat, azt követően a két tisztség összeférhetetlen. Tizenegyen polgármesterek, ők a törvény értelmében - lemondanak polgármesteri tisztségükről.
Mint ismert, a járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány, a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik fontos állomásaként. A cél az volt, hogy olyan modern kori járások jöjjenek létre, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez. A járások kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést és a jelenleg létező ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg.
A Gödöllői Járási Hivatal vezetőjének Dr. Dr. Urbanics Gábort választották.
Dr. Urbanics Gábor 1971-ben született Esztergomban. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen jogászként doktorált. 1995-től az Esztergom Városi Bíróságon volt bírósági fogalmazó, 1996-ban jegyző lett Mogyorósbányán, majd aljegyző Esztergomban. 1998-99-ben ügyvédjelöltként tevékenykedett Budapesten, 1999 végén az Oktatási Minisztérium, 2000-ben a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium tanácsosa lett. 2003-ban Nagykovácsi jegyzőjének választották, majd 2004-ben a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál helyezkedett el jogászként. 2006-tól mostani kinevezéséig az Országgyűlés Hivatalának főosztályvezető-helyettese volt. 1997-ben Deák Ferenc Díjat kapott.
A Gödöllői Járási Hivatal székhelye Gödöllő. A gödöllői járáshoz tartozó települések: Csömör, Dány, Erdőkertes, Gödöllő, Isaszeg, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród, Nagytarcsa, Pécel, Szada, Valkó, Vácszentlászló, Veresegyház, Zsámbok.
forrás: kormany.hu
- A hozzászóláshoz belépés szükséges