Itt vagyTartalom / El Camino - a dányi vándor / 2. rész

El Camino - a dányi vándor / 2. rész

Beküldte jadzi - Ekkor: 2010 November 02

Aki megtette!

"Megszólított egy hang és mennem kellett.
Tartoztam a Jóistennek egy köszönettel.”

Napló részletek:
2010.08.13. Dány - Budapest – Párizs

Pénteken nem jó repülni, de a sors így hozta (repülőjegy lefoglalása

miatt). Babona ide - babona oda, ezen a napon nekivágtam a nagy útnak. Repülőn még sohasem utaztam, és az előjelek sem voltak rózsásak. Keveset aludtam (két és fél órát), mert fényképezőgépem az utolsó pillanatban megadta magát.
A családom (Erzsó, Rita) és Kővágó Erzsó kísért ki a Ferihegy 1-re. Indulás előtt kicsit rosszul lettem, de egy kis víz segített. Két óra repülő út után érkeztem meg Párizsba. Az Orly reptérről az én nyelvtudásommal kikecmeregni, nem volt semmi. RER vonattal nagy nehezen eljutottam az Austerlitz pályaudvarra, ahonnan a vonatom indul Lourdes-ba.
A pályaudvaron még a poggyászomat is teljesen megszédítettem, annyit keringtem vele, míg megtaláltam a poggyászmegőrzőt. Egy napra az őrzési díj 7 euró volt. Ráadásul a fényképezőgépemet a csomagban hagytam – nem szerettem volna még 7 eurót fizetni -, így a telefonommal készítettem egy pár képet a városról.
Ami lenyűgözött: Notre-Dame, Champs-Élysées, Eiffel torony, Diadalív, Louvre, Concorde tér és a Metró. A Szajna part esti megvilágításban a sok kávézóval egyedülálló. Párizsban 16 metró vonal van, kész labirintus (volt módomban eltévedni), úgy éreztem magam mint egy egérlukban.3 eurós jeggyel egész nap keringhetsz 214km-t.
Az Austerlitz pályaudvarról 23:00 órakor indult a vonatom Lourdes-ba.

2010.08.14. Lourdes - Bayon

Lourdes-t gyalog jártam be mert időm volt bőven. Lourdes a Pireneusok kapuja, a vár gyönyörű kilátással a Pireneusokra. Bent a vár udvarában makettek mutatják be a kor házait és várait, egyediek és szépek. A völgyben festői környezetben látható a Lourdes-i szentély. A jelenések sziklájára épült a Szeplőtlen Fogantatási Bazilika, több kápolnával.
Elmentem a sziklabarlanghoz ahol a Szűzanya megjelent Szt. Bernadettnek. Megmostam arcom abban a forrás vízben, amit a Szűzanya fakasztott.
A Lourdes-ban látottakat le sem lehet írni szavakkal. Azt át kell élni, és látni azt a sok embert aki a gyógyulás és a megtisztulás miatt zarándokolt ide. A szeretteimnek üvegcsékben viszek haza szentelt vizet, ez azért is lesz értékes, mert a Caminot is meg fogja járni, így értéke számomra megbecsülhetetlen.
Mikor megláttam ezt a szentélyt - szégyen ide, szégyen oda de - elsírtam magam. Egy olyan érzés kapott el amit nem lehet leírni.
Fohászkodtam Jóistenhez, hogy Dány embereire békét és szeretetet hozzon.
Ha lehetőségem lesz a családomat ide elhozom.
A féltve őrzött sétabotomat fent hagytam véletlenül a vonaton, így Lourdes-ban vettem egy másikat.
Egész nap elvoltam egy bagetten és egy fekete kávén, de délután már éhes és szomjas voltam rendesen.
A Kővágó Erzsótól kölcsönkért fényképezőgép memóriakártyája megtelt és a másik meg rossz volt, hát ez is nehézségeket okozott. Sok képet ki kellett törölnöm.
Este 18:15-kor indultam Lourdes-ból – Bayonba vonattal. 20:15-kor megérkeztem. Szállást keresni indultam, de kb. 10 hotelben ez volt a felirat: completto, vagy full. Egy szállóban ugyan még volt hely, de 98 euró volt, így nem maradt más csak a pályaudvar. A hátizsákom leizzasztott, de rendesen. A pályaudvaron hozzám verődött egy osztrák srác (kb. 30 éves), Siegi Huber a neve és Bécs környéki.
Vagyunk vagy 20-an Camino-sok, ki a földön, ki a padon. Volt aki a parkban várta a reggelt. Többek nem kis meglepetésére 'beágyaztunk' Siegivel a pályaudvar várójában. Hát mit ád Isten jön a yard. Azt mondja: speak english, two minute, mert kidobnak bennünket. Siegi gyorsan összepakolt, aztán én is jobbnak láttam ha pakolok. Kimentünk az utcára, és a buszmegállóban jónak láttuk lemotyózni. Épp hogy beágyaztunk, úgy rájött az eső, hogy csak na. Ömlött. Kiöntött bennünket, de nem tágítottunk, mert fedett hely már nem is volt.
Az osztrák fiúba belekötött egy részeg csaj, alig tudta leszerelni. Hajnal kettőkor megmozdult a fejem alatt a zsák, gyorsan fel is ugrottam. Egy nő akarta elvenni az egyik cuccomat. A bottal rávágtam a hátára. Két fazon odajött, össze-vissza hablatyoltak, majd leléptek.

(Folytatása következik.)

Képek az útról:

KisérőimKisérőimRepülőmRepülőmLourdes 01Lourdes 01Lourdes 02Lourdes 02Lourdes 03Lourdes 03Lourdes 04Lourdes 04Lourdes 05Lourdes 05Lourdes 06Lourdes 06Lourdes-i barlangLourdes-i barlangSzeplőtelen FogantatásTemplomaSzeplőtelen FogantatásTemplomaSiegivelSiegivel