Itt vagyTartalom / Forma-1

Forma-1


Beküldte sanyesz - Ekkor: 2007 September 08

A Ferrari hazai pályán fogadja a mezőnyt!

Olaszországban az F1, illetve egészen pontosan a Ferrari népszerűsége vetekszik a labdarúgáséval, pedig a foci is óriási tömegeket mozgat meg arrafelé. A Ferrarit monzai "stadionjában" nem lesz egyszerű megszorítani.

Ki lép Schumacher helyébe?

Az elmúlt években kijutott a jóból a Ferrariért rajongóknak. A tiszteletbeli olasszá előlépő német Michael Schumacher - akinek még azt is megbocsátották, hogy az olasz himnusz alatt karjával vezényel - 2000-től kezdve futószalagon szállította a világbajnoki címeket, meg sem állt ötig. Mondani sem kell, ez volt a Ferrari történelmének legsikeresebb korszaka.

2005-ben és 2006-ban Schumacher már alulmaradt Fernando Alonsóval szemben, de a tavalyi év végén mégsem emiatt voltak a legszomorúbbak az olaszok. A német klasszis ugyanis éppen a 2006-os Olasz Nagydíjon aratott győzelme (pályafutása 90. sikere) után jelentette be, hogy az volt az utolsó Forma-1-es versenye Itáliában, a szezon végén végleg lerúgja lábáról a pilótacipőt.

A német tehát idén legfeljebb díszvendégként lehet ott Monzában, bár az utóbbi időben már egyáltalán nem kíséri el a Ferrarit a versenyekre, valószínűleg ezúttal sem tesz kivételt. A rajongók azóta Schumi utódját keresik, és könnyen elképzelhető, hogy Felipe Massa vagy Kimi Räikkönen személyében hamarosan meg is találják. Egy esetleges hétvégi diadallal bármelyikük beljebb lophatja magát a kritikus szurkolók szívébe.

A Ferrari jelenlegi pilótái öt futammal a szezon vége előtt még harcban vannak a világbajnoki címért, de kétségtelenül nehéz helyzetben vannak, hiszen a McLaren duója megnyugtató előnyre tett szert az eddigi versenyeken.

A következő napokban a brazil-finn páros újabb lépést tehet a felzárkózás felé, és a vörösbe öltöző drukkereknek is nehéz lenne megmagyarázni bármilyen más eredményt, számukra csak a győzelem, sőt a kettős győzelem lenne elfogadható. Az első és második hely megszerzése bizonyára nem lenne ellenére Massának és Räikkönennek sem, de azért ez nem csak rajtuk fog múlni.

Ott lesz ugyanis a rajtrácson a McLaren-Mercedes két pilótája, a listavezető Lewis Hamilton és a világbajnoki címvédő Fernando Alonso is. Ráadásul az ezüstnyilak a futamot megelőző négynapos tesztelésen, a vasárnapi körözgetésnek is helyszínt biztosító monzai pályán mindannyiszor elverték a teljes mezőnyt ferraristul, mindenestül.

A gyakorlás után Massa és Räikkönen igyekezett megnyugtatni a közvéleményt, és elsősorban talán saját magát is, az ez csak egy teszt volt, a ki tudja melyik autóban mennyi benzin volt, a mi is nagyon jók vagyunk és a hasonló kezdetű nyilatkozatokkal. Az igazság a hétvégén mindenképpen kiderül.

A nagyok csatározásába vélhetően ezúttal sem tudnak, de lehet, hogy már nem is akarnak majd beleszólni a többiek. A szezon végének közeledtével egyre élesedik a harc az élen, egyre nő a feszültség, a "kicsiknek" pedig az hiányzik legkevésbé, hogy ők is belekeveredjenek a "háborúba".

A BMW Sauber egyébként is biztosan őrzi harmadik helyét, de azért Heidfeldék résen lesznek, és kíméletlenül lecsapnak a kínálkozó lehetőségre, ha valamelyik vörös vagy ezüstös versenygépet vezető pilóta ront. Ráadásul a német gárda tavaly remekelt az olasz csizmában, Robert Kubica például ekkor szerezte meg pályafutása első dobogós helyezését, a lengyel harmadik lett.

A Renault számára már úszni látszik a dobogós konstruktőri pozíció, a pilótáknak legfeljebb azért kell hajtaniuk, hogy meggyőzzék a vezetőséget, érdemes őket jövőre is a volán mögé ültetni, mert jelentkezőből van bőven. És ha már itt tartunk, Flavio Briatore, a franciák istállófőnöke még korábban egy gyenge pillanatában azt ígérte, Olaszországban bejelenti a jövő évi felállást. Ezt kicsit elodázhatja az, hogy Alonso időközben összebalhézott a McLarennel, és a spanyol távozása sem kizárt, Briatore pedig tárt karokkal várná vissza kedvencét. Tehát emiatt is izgalmasnak ígérkezik a hétvége.

A pályán egyébként az erőviszonyok vélhetően nem az utolsó futamokon állnak majd a fejük tetejére, tehát az eddigi sorrend ismét kirajzolódhat, bár ezen a gyors pályán a mezőnyt a szétszakadás veszélye fenyegeti. A Williams és a Red Bull Racing vezetheti fel a középmezőnyt, rájuk minimális veszélyt jelenthet a tavaly Monzában remeklő, ám idén harmatgyenge Honda, illetve a hasonlóan vérszegény Toyota. A hátsó fertályban a Spyker okozhat pozitív csalódást, a tulajdonosváltás körüli hercehurca közepette a hollandok ugyanis bevetik a szinte teljesen újjáépített négykerekűjüket, amelytől ők nagyon sokat várnak.

origo-ból tallózva

Cimkék