Itt vagyTartalom / Erdélyi kirándulás 2007

Erdélyi kirándulás 2007

Beküldte jadzi - Ekkor: 2007 July 21

2007.június 25. és 30.-a között ismét részt vehettünk egy csodálatos kiránduláson Erdélyben. Köszönet érte Nyári Jánosnénak (Erzsinek), aki a szervezés fő motorja volt. A titokzatos hegyeknek, gyors hegyi patakoknak, történelmünk emlékműveinek megtekintése mind része volt a programoknak. 25.-én hétfőn hajnalban indultunk az iskolától busszal, és a délelőtt folyamán léptük át a határt. A Királyhágónál álltunk meg először Erdélyben. Kolozsvár főterén megnéztük Mátyás királyunk szobrát és szülői házát, valamint a Szent Mihály plébániatemplomot. Elzarándokoltunk Dsida Jenő (író és költő) sírjához is. Torockóra (ahol kétszer kel a nap) a Székelykő lábainál jutottunk be. Este érkeztünk Gyergyócsomafalvára - a Bucsin tetőn keresztül -, ahol a szállásunk volt. A következő napok sűrű programjai nem adtak időt az unatkozásra. A meglátogatott helyek közül csak néhányat tudok felsorolni a következőkben. Madéfalva, ahol 200 székely vértanúnak állítottak emléket. A Gyimesbükknél lévő ezer-éves határ (ott ér véget az ország, melyet István király Mária kegyelmébe ajánlott) és a Tatros patak, amiben áztattuk fáradt lábainkat. A csíksomlyói templomi kegyszobor, amelynél sok csoda történt már. A Szent Anna tó, a Békás-szoros, a Gyilkos tó mind megannyi természeti csoda, amelyet Erdély nyújtott nekünk. Különös volt számunkra a gyergyócsomafalvi búcsú, amely nem hasonlított az otthonira. Az emberek nyugodtak, nem jellemző az itthoni rohanás. Bátran ajánljuk mindenkinek, ha megtehetik, látogassák meg Erdélyt, fantasztikus élményekben lehet részük.