Itt vagyTartalom / Sajtóközlemény
Sajtóközlemény
Sajtóközlemény - Igazgatási szünet: Pest vármegyében a budaörsi kormányablakhoz fordulhat
Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt! Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Pest vármegyében a Budaörs, Szabadság út 134. alatti kormányablak tart nyitva ebben az időszakban.
A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:
• Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
• Lakcímügyintézés;
• Ügyfélkapu-regisztráció;
• NEK-regisztráció;
• Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
• TAJ-kártya másolatának kiadása;
• Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.
Pest vármegyében a 2040 Budaörs, Szabadság út 134. alatti kormányablak tart nyitva az igazgatási szünet alatt.
A Központi Okmányirodában, Budapesten 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu- és NEK- regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.
- A hozzászóláshoz belépés szükséges